به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدجواد علیپور رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت جام گفت: در پی گشت و کنترل عرصههای طبیعی تربت جام توسط مامورین یگان محیط زیست این شهرستان در ارتفاعات مشرف به معدن گلبانو به یک نفر شکارچی غیرمجاز برخورد کرده اند که در مسیر قنات معدن مذکور اقدام به شکار غیرمجاز ۴ قطعه جوجه تیهو با استفاده از یک قبضه سلاح ساچمه زنی کالیبر ۱۲ نموده بود.
او ادامه داد: شکارچی مزبور که متوجه مامورین محیط زیست شده بود ابتدا اقدام به مخفی نمودن پرندگان شکار شده در لابه لای گیاهان اطراف قنات کرده که در بررسی محل، تعداد ۴ قطعه لاشه تیهوی نابالغ کشف و ضبط گردید.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت جام گفت: شکارچی دستگیر شده جزو شکارچیان غیرمجاز سابقه دار میباشد که پس از دستگیری، آلات و ادوات وی ضبط و صورتجلسه گردید و تحویل مقامات قضایی شد.
علیپور افزود: صرف نظر از اقدام مذموم، شکارچی دستگیر شده به جهت شکار پرندگان نابالغ که برای نوشیدن آب به قنات آمده بودند، قانونگذار برای متخاطیان این موضوع علاوه بر جزای نقدی، تا ۳ سال حبس تعیین نموده است.