به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، مدثر تیموری رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز در این خصوص گفت: یک دوره کارگاه آموزشی با موضوع آشنایی با مبانی محیط زیست با همکاری اداره آموزش و مشارکتهای مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ویژه دبیران انسان و محیط زیست در راستای تعامل با مدیریت آموزش و پرورش شهرستان درگز برگزار شد و طی آن شرکت کنندگان به صورت برخط با برخی مبانی و مفاهیم زیست محیطی و ضرورت حمایت و حفاظت از طبیعت و حیات وحش آشنا شدند .
در ابتدای دوره مسئول اداره حفاظت محیط زیست درگز کلیاتی از محیط زیست شهرستان ارائه نموده و شرکت کنندگان با مناطق تحت مدیریت شهرستان و اقدامات محیط زیستی صورت گرفته آشنا شدند . در ادامه نیز دوره با تدریس محمد مهدی توکلی رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه یافت که در این کارگاه آموزشی با اشاره به اهمیت و جایگاه سازمان حفاظت محیط زیست در سلامت انسان و جامعه، بر توسعه و تعمیق فرهنگ حفظ و حراست از محیط زیست به ویژه در میان خانواده ها و دانش آموزان تاکید و حاضرین با مبانی محیط زیست و راهکارهای اشاعه فرهنگ زیست محیطی آشنا شدند.
توکلی هدف از برگزاری این دوره ها را آشنایی بیشتر دبیران با چالش ها و مشکلات زیست محیطی و تغییر دیدگاه دانش آموزان و آینده سازان کشور در خصوص ارزش ها و اهمیت محیط زیست دانست و گفت : علاقه مندی دبیران به مقوله محیط زیست و ایجاد خلاقیت در روش های تدریس این کتاب، می تواند تاثیر گذاری بیشتری برای مخاطبان داشته باشد.